Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimoinnilla parannetaan sivuston sijoitusta hakukoneiden tuloksissa tietyillä hakusanoilla saaden potentiaalisia asiakkaita, jonka ansiosta yritys tienaa enemmän rahaa.
  • Hakukoneoptimoinnilla parannetaan sivuston sijoitusta hakukoneiden tuloksissa tietyillä hakusanoilla.
  • Tavoitteena on saada sivusto mahdollisimman korkealla juuri yrityksen bisneksen tärkeillä avainsanoilla, joilla hakukoneiden käyttäjät etsivät tietoa.
  • Hakukoneoptimoinnin vaikutukset ovat mitattavissa, mikä näkyy sivuston kävijämäärissä. Hyvin usein sivuston kävijöistä suurin osa tulee hakukoneiden kautta.
  • Hakukoneoptimoinnissa pitää huomioida tekniikka, sisältö ja linkit.

  • Sivuston Google PageRank (sivuston maine Googlen silmissä) kehittyy vähitellen. PageRankin asteikko on 0 – 10. Tavallisen pk-yrityksen sivusto voi käytännössä saada parhaimmillaan saada arvon 4.

  • Googlen PageRank -algoritmi noudattaa samaa periaatetta kuin tiede. Tieteessä mitä enemmän viittauksia on tiettyyn tieteelliseen artikkeliin, sitä arvokkaampi ko. artikkeli on.

  • Hakukoneystävällisellä julkaisujärjestelmällä saadaan seuraavat asiat kuntoon: selkokieliset url-osoitteet, kunnolliset titlet, sivukartta, nopeat latausajat jne.

Hakukoneoptimoinnin toimivuuden arviointi

Käsitteet

  • Konversio on web-sivuston tavoite
  • Click Through Rate (CTR) on Hakutulosten klikkausten prosentti
  • Bounce-rate on välitön poistumisprosentti

Tulkinta

  • Tilanne on hyvä, jos yli 2% käyttäjistä, jotka näkevät sivuston hakutuloksissa vierailevat sivustolla (CTR yli 2%).
  • ilanne on parempi, jos vähintään 50% kävijöistä on sivustolla 30 sekunttia tai enemmän (bounce rate on alle 50%).
  • Tilanne on paras mahdollinen, jos kävijä menee sivustolla syvemmällä tai siirtyy linkkiä klikkaamalla suositellulle muulle sivustol

Pyydä tarjous


Yhteystiedot

  • Nordenskiöldinkatu 25 B 17
  • 06100 Porvoo
  • 045-1674800
  • heikki(at)heikkikujala.fi