Tietoa web-kehittämistä, -suunnittelusta, julkaisujärjestelmistä ja hakukoneoptimoinnista.
Hakukoneoptimoinnin merkitys on kasvanut kaiken aikaa. Se on kustannustehokas tapa saada potentiaalisia asiakkaita. Hakukoneoptimointi ei ainoastaan paranna näkyvyyttä hakukoneissa, vaan lisäksi parantaa web-sivustojen käyttäjäkokemusta.
Lue lisääAiheet
Tämä verkkokauppojen hakukoneoptimoinnin opas sisältää kaikki huomioitavat asiat. Verkkokauppojen hakukoneoptimointi poikkeaa tietyltä osin normaalin web-sivuston hakukoneoptimoinnista. Hakukoneoptimoinnin oppaassa kerrotaan hakukoneoptimoinnista yleisellä tasolla.
Lue lisääAiheet
Google teki 16.8.2021 algoritmin päivityksen, jonka myötä Google uudelleenkirjoittaa titlejä hakutuloksissa. Google käyttää seuraavia asioita titlejen muokkaamiseen: sisältö title-tagissa, sivun tärkein otsikko, h1-pääotsikko, muu suuri teksti sivulla ja linkin ankkkuriteksti.
Lue lisääAiheet
aikka Googlella ja Bingillä on useita samoja faktoreita, on niiden toiminnassa tiettyjä eroja avainsanojen, ulkoisten linkkien, sosiaalisen median signaalien ja indeksoinnin suhteen.
Lue lisääAiheet
Microsoft ja Yandex ilmoittivat 18.10.2021 uudesta IndexNow-nimisestä protokollasta, jotta web-sivustojen omistajat voivat indeksoida sivunsa ja sisältönsä välittömästi hakukoneissa. Tällä hetkellä Microsoft Bing ja Yandex ovat mukana ja muutkin hakukoneet ovat tervetulleita ottamaan käyttöön tämän avoimen protokollan.
Lue lisääAiheet
Web-sivuston ulkopuolinen hakukoneoptimointi sisältää kaikki web-sivuston ulkopuolelle jäävät toimet, jotka vaikuttavat avainsanojen sijoituksiin hakukoneissa.
Lue lisääAiheet
Google päivittää algoritminsa tuhansia kertoja vuodessa. Suurin osa näistä Googlen algoritmin päivityksistä on vähäisiä ja huomaamattomia, mutta ainakin kerran vuodessa on merkittävä päivitys, joka muuttaa tapaa, jolla web-sivustot luokitellaan ja näytetään Googlen hakutuloksissa (SERP). Tämä opas kertoo Googlen merkittävimmistä ydinalgoritmin päivityksistä viimeisten 20 vuoden ajalta.
Lue lisääAiheet
Tässä artikkelissa verrataan perusteellisesti maailman suosituinta sisällönhallintajärjestelmää WordPressiä tunnetuihin kotisivukoneisiin Squarespaceen ja Wixiin. Tarkasteltavia asioita ovat hinnoittelu, web-sivuston rakentaminen, verkkokauppa, laajennettavuus, latausajat ja hakukoneoptimointi
Lue lisääAiheet
Google otti kesäkuussa 2021 käyttöön Core Web Vitalsin päivityksen algoritmilleen. Core Web Vitalsit kertovat kuinka hyvä reaalimaailman käyttäjäkokemus verkkosivulla on
Lue lisääAiheet
Googlen-näkyvyyden voi jakaa kahteen osaan: hakukoneoptimointiin ja Google-mainontaan. Hakukoneoptimoinnin sisällä on useita asioita, joihin pitää kiinnittää huomioita.
Lue lisääAiheet