Hakukoneoptimoinnilla parannetaan sivuston sijoitusta hakukoneiden tuloksissa yrityksen liiketoiminnan kannalta tärkeillä avainsanoilla.
Google Search Console on web-sivuston webmasterin eli verkkovastaavan työkalu, joka kertoo millä avainsanoilla kävijät ovat löytäneet sivustollesi orgaanisista hakutuloksista (kävijä tehnyt haun Googlen hakukoneella), kuinka monta näyttöä olet saanut milläkin avainsanalla sekä mikä sivustosi klikkausprosentti on avainsanoille.
Sisältö vaikuttaa paljon hakukoneoptimointiin. Avainsanojen valintaan kannattaa panostaa.
Kun tiedätään millä sanoilla asiakkaasi etsivät tuotteita ja palveluita, pitää kirjoittaa tätä vastaavaa sisältöä. Mitä pidempään sivustolla vietetään aikaa, sitä luotettavampi sivusto on myös hakukoneiden mielestä.
Lue lisääHakukoneoptimoinnin auditointi sisältää web-sivuston perusteellisen tarkastelun, jolloin saadaan selville mm. hakukoneoptimoinnin tilan, mahdolliset tekniset ongelmat ja käytettävyyden.
Lue lisääTekninen hakukoneoptimointi aloitetaan tyypillisesti valittujen sisältösivujen otsikoista ja metakuvauksista.
Muita teknisen analyysin aiheita ovat: